Gaurkotasunaren galdera lehiaketa

  • Gaur egun gertatutako indarkeria kasu ezberdinei lotutako sei galderak ebatzi eta horiei buruz hausnartu beharko duzue erantzunik egokiena topatzeko.

  • Bigarren Hezkuntzako ikasleei zuzendutako jolasa.

 

 

Gaur egungo indarkeria detektatzea da jolas honen helburu nagusia (indarkeriaren kulturaren kontzeptua nabarmenduz, oso onartuta baitago). Mundu osoan sortzen diren albisteetatik abiatuko gara, eta hedabideek nola tratatzen edo zabaltzen dituzten ere ikusiko dugu. Hemen, informazioaren eta iritziaren arteko desberdintasunaren ideia sartzen da.

Konpondu beharreko gaiak planteatzeko, ikasleen zentzu kritikoa erabiltzen saiatuko gara, munduaren begirada aldatuz (aurreiritzi gutxiagorekin, enpatia gehiagorekin...) gatazkak kudeatzeko edo konpontzeko dauden moduak bistaratuta.

Galderek aipatzen duten informazioari lotutako estekak eskaintzen dira; planteatutako kasuari buruzko ezagutzak zabaltzen lagun dezakete.

 

Hezkuntza etapari buruzko orientazioa

 

Batxilergorako proposatzen dugu joko hau; baina, nahi izanez gero, beste hezkuntza etapa batzuetan ere egin daiteke.

 

Zerikusia duten haurren eskubideak

 

  • Indarkeriatik babesteko eskubidea.
  • Berdintasunerako eta diskriminaziorik eza jasotzeko eskubidea.
  • Informazio egokia, erabilgarria eta egiazkoa eskuratzeko eskubidea.
  • Adierazoen askatasunerako eskubidea.


Nola jolasten da?

 

Galdera lehiaketa tradizional honek gaurkotasunari lotutako sei galdera edo baieztapen planteatzen ditu. Hiru erantzun posible ematen dira, eta horietatik bakarra da guztiz egiazkoa.

Aukera daiteke jolas kooperatiboa egitea; alegia, ikastaldea osatzen duten ikasle guztien artean planteatutako galderen erantzunak aurkitzea. Bestela, elkarren artean lehiatuko diren taldeak osa daitezke, galderak lehendabizi nork asmatzen dituen ikusteko. Azken kasu horretan, jokoaren amaieran gehien asmatu duen taldeak irabaziko du.

 

Jolasaren ondoren

 

Asmoa da galdera edo baieztapen bakoitzak mahai gainean jartzen dituen gaiei buruzko eztabaida sortzea.

Hona hemen, adibide gisa, eztabaidan nabarmendu daitezkeen ideia eta kontzeptu batzuk:

  • Zerk pizten du arreta gehien, planteatutako kasuetan?
  • Gizarteak beti izan al du ikuspegi kritikoa azaltzen diren kasuen aurrean?
  • Nola uste duzue aldatu direla gauzak?
  • Planteatzen diren kasuetan, non amaitzen da informazioa eta non hasten da iritzia?
  • Zer informazio behar da iritzia eman ahal izateko?
  • Non lor daiteke informazio hori?
  • Planteatutako gatazkek elementu positiborik ekarri al dute? Zein? Zergatik?
  • Gogoan al duzue prentsak, sare sozialek eta beste hedabideek nola tratatu zuten azaldutako kasuetako bakoitza?

Erantzunak adibide zehatzekin lagundu daitezke. Gainera, jarduerarekin jarraitu nahi izanez gero, gai bakoitzari buruzko informazioa bila daiteke, taldeka edo banaka.


Hitz gakoak:

Bakea, indarkeriarik eza, bizikidetza, errespetua, desberdintasunak, tolerantzia, diskriminazioa, albisteak, fake news, komunikabideak, sare sozialak.

Nori zuzenduta: DBH eta Batxillergoa.

Editaia: UNICEF Espainia, 2023ko abendua.

Edukiak eta ekoizpena: Eduxarxa, SCCL

Beste hizkuntzetan eskuragarri: CAT | EUS | GAL | VAL

Genially-n eskuragarri: CAT | EUS | GAL | VAL

 

Ezagutu bakeari eta indarkeriarik ezari buruzko baliabide interaktibo gehiago

Beldurrezko escape room bat

Beldurrezko escape room bat

Izuaren etxetik irteteko, Mariak haren eskubideak zeintzuk diren gogoraraziko dioten objektu batzuk topatu behar ditu. …

Enigma: ea zein pertsonaia den dakizun

Enigma: ea zein pertsonaia den dakizun

Asma ezazu nor den pertsonaia misteriotsua, ahalik eta pista gutxien erabiliz. Bigarren Hezkuntzako ikasleei zuzendutak…

Rol jokoa

Rol jokoa

Joko honetan bi gatazka-egoera planteatzen dira, non pertsonaia bakoitzak jarrera eta iritzi desberdinak dituen. Eztaba…

Dobleak: emozioak eta kortesiazko formulak

Dobleak: emozioak eta kortesiazko formulak

Kortesiazko formulak ingurukoekin harremanak izateko errespetuzko modua direla ikasteko jolasa, giro harmonikoa eta bak…

Ireki ezazu ate zuzena!

Ireki ezazu ate zuzena!

Nola hezi errespetua eta indarkeriarik eza sustatzen duten jarreretan?

Letra zopa

Gatazken prebentzioari buruzko letra-zopa

Ebatzi gatazkak konpontzearekin eta indarkeriarik ezaren kulturarekin lotutako galderak.

Bakearen etxea

Bakearen etxea

Eguneroko bake-inguruneak identifikatzeko Haur Hezkuntzako jolasa.

Antzar jokoa: bakea eta indarkeriarik eza

Antzar jokoa: bakea eta indarkeriarik eza

Antzara-jokoa Lehen Hezkuntzarako, bakeari eta indarkeriarik ezari buruz hausnartzeko aukera ematen duena.

Quiz Trivial

Quiz Trivial

Ebatzi gatazkak konpontzearekin eta indarkeriarik ezaren kulturarekin lotutako galderak.

 

MDSA2030/NextGenUE/PRTR - DSA/1110/2022 araua, azaroak 17 – Hirugarren Sektorearen Modernizazioa- Exp. 77/22 finantziazioa jaso duen proiektuaren parte dira hezkuntza-baliabideak.

 

U50 logo MDSA2030 NGEU 0
 

¡Nos vemos en septiembre!

Nos interesa conocer tus sugerencias

Si tienes ideas o sugerencias sobre el tipo de actividades que te gustaría que propusiéramos el próximo curso, no olvides rellenar esta breve encuesta antes de irte de vacaciones. ¡Feliz verano!

Encuesta

Ilustración 3D de unos juguetes en la playa
Adobe Stock/brankospejs
Ilustración 3D de unos juguetes en la playa
Adobe Stock/brankospejs
Ilustración 3D de unos juguetes en la playa
Adobe Stock/brankospejs