Xogo da oca: paz e non violencia

  • "De ponte en ponte... unindo o que é diferente!"

  • Xogo da oca para Educación Primaria que nos permite reflexionar sobre a paz e a non violencia.

 

 

Este xogo da oca inclúe cadrados especiais para favorecer o desenvolvemento da capacidade de expresión e escoita vinculada á paz e á non violencia: validación de emocións, diálogo para a resolución de conflitos...

 

Dereitos da infancia relacionados:

 

  • Dereito á protección contra a violencia.
  • Dereito á participación e liberdade de expresión.
  • Dereitos educativos.
  • Dereito a xogar.
 

Como xogar?

 

O funcionamento deste xogo baséase no tradicional xogo da oca e ten as mesmas regras:

  • Cada xogador ten unha ficha, que avanza lanzando un dado (incluído nos recursos dixitais). Gaña a persoa ou equipo que chega primeiro á meta.
  • No circuíto ou taboleiro hai casas especiais; Cando caes nelas, avanzas máis rápido, retrocedes algunhas casillas, perdes quendas de tirada ou comezas de novo.
  • Nesta edición especial do xogo da oca adicado á paz e á non violencia, as casas especiais transfórmanse en casillas que fan referencia á temática.
  • Unha vez rematado o xogo pódese abrir un debate para falar do contido das casas especiais e das reaccións e actitudes que tiveron os xogadores cara a elas.

 

Casas especiais

 

As casas especiais axudaranche a reflexionar sobre a paz e a resolución de conflitos.

  • Casas verdes (3, 7, 11, 15, 19, 23, 27, 31, 35, 39 e 43) - Casa tradicional: de oca a oca e tiro porque me toca. Casa adaptada: De pomba da paz a pomba da paz e tiro porque son capaz.
  • Casa 6 e casa 12 - Casa tradicional: De ponte a ponte e tiro porque me leva a corrente. Casa adaptada: De ponte a ponte, unindo o que é diferente.
  • Casas 26 e 34 - Casa tradicional: Dados que permiten volver tirar. Casa adaptada: Dados que che permiten tirar de novo, pero o resultado compártese co xogador que te precede.
  • Casa 32 - Casa tradicional: o pozo, unha volta sen xogar. Casa adaptada: O pozo, unha volta sen botar: hoxe síntome triste, quédome a pensar.
  • Casa 38 - Casa tradicional: o labirinto, unha quenda sen contar. Casa adaptada: O labirinto: tiro os dados, pero dou a miña puntuación a quen vaia perdendo (non adianto!).
  • Casa 42 - Casa tradicional: cárcere, tres voltas sen xogar. Casa adaptada: vas a unha asemblea sobre a paz e, por tres quendas, debes facer unha aportación para traballar pola paz antes de tirar (por exemplo: é necesario debater con calma e tranquilidade os conflitos que se producen na clase). Os teus compañeiros e compañeiras terán que decidir se a achega é suficientemente boa ou non. Se o é, podes tirar; Se non, debes saltar a túa quenda.
  • Casa 44 - Casa tradicional: A morte, comezas de novo. Casa adaptada: Nunha pequena asemblea, o resto dos xogadores e xogadoras deciden que facer: dámoslle unha nova oportunidade ao xogador/a? (entre todos decidímolo e, de ser así, fixamos que oportunidade é: retrocede só unhas casas, quedarse onde se atopa, etc.).

Preguntas e ideas para comezar a discusión posterior:

 

  • Como interpretamos o lema do xogo? De pomba da paz a pomba da paz e tiro porque son capaz (ideas: capaz de manter a paz, de traballar por ela, etc.).
  • De ponte a ponte, unindo o que é diferente (ideas: establecer pontes de diálogo, apostar pola empatía, a inclusión, a non discriminación, a diversidade, etc.).
  • Dados que che permiten tirar de novo, pero o resultado é compartido co xogador anterior (ideas: empatía, solidariedade, compartir o que tes...).
  • O pozo, unha quenda sen tirar: Hoxe síntome triste, quédome a pensar (ideas: aceptación e validación das propias emocións e das dos demais, tomando o tempo necesario para comprendelas, procesalas...).
  • Labirinto: A miña amiga está perdida, axúdoa a buscar a saída. Lanzo o dado de novo e dou a puntuación resultante a quen está perdendo. (ideas: cooperación, solidariedade, axuda a quen máis o necesita).
  • Casa da morte: Que decidimos entre todos que tiña que facer o xogador/ a xogadora que caeu alí? Que nos levou a esa decisión?
  • Asemblea sobre a paz e a non violencia: Que achegas fixemos? Como eran? Que outros podemos pensar?

 

Antes de xogar

A clase pódese dividir en diferentes equipos para participar no xogo, proxectados no taboleiro dixital. Neste caso, o profesor será o encargado de moderar e mover as fichas. Se tes diferentes dispositivos (ordenadores, tabletas, etc.), podes dividir a clase en varios grupos para desenvolver o xogo participando individualmente nel.

Explicaranse ao alumnado as regras do xogo, facendo fincapé nas diferentes características das caixas especiais.


Conceptos clave:

Convivencia, coidado, paz, respecto, amizade, confianza, empatía, emocións, auto confianza, protección.

Dirixido a: Educación Primaria

Editado: UNICEF España, decembro de 2023

Conceptualización e produción: Eduxarxa, SCCL

Tamén dispoñible en:  CAS 

Dispoñible en Genially en:  CAS |   CAT |  EUS |  GAL |  VAL |  ENG

 

 

Descobre máis recursos interactivos sobre paz e non violencia

Escape room: casa do terror

Escape room: casa do terror

Para saír da casa do terror, María só necesita atopar algúns obxectos clave que lle fagan recordar quen é e que dereito…

Xogo de enigma: Descobre o personaxe misterioso

Xogo de enigma: Descobre o personaxe misterioso

Adiviña quen é o personaxe misterioso usando o menor número de pistas posible. Xogo para Ed. Secundaria

Xogo de rol - Paz e non violencia

Xogo de rol - Paz e non violencia

Neste xogo exponse dúas situacións cun posible conflito no que cada personaxe mostra unha actitude e unha opinión difer…

Xogo de dobres: emocións e fórmulas de cortesía

Xogo de dobres: emocións e fórmulas de cortesía

Xogo para aprender que as fórmulas de cortesía son unha forma respectuosa de relacionarse con quen nos rodean, promoven…

Xogo: Abre a puerta correcta!

Xogo: Abre a puerta correcta!

Como educar en actitudes que fomenten o respeco e a non violencia?

Quiz de actualidade - Paz e non violencia

Quiz de actualidade - Paz e non violencia

Resolvede este quiz no que se presentan preguntas ligadas a algúns feitos violentos da actualidade e coas que deberedes…

Sopa de letras sobre prevención de conflitos

Sopa de letras sobre prevención de conflitos

Resolvede as preguntas relacionadas coa resolución de conflitos e a cultura da non violencia deste xogo.

Xogo: A casa da paz

Xogo: A casa da paz

Xogo para Educación Infantil que nos axuda a identificar contornas de paz cotiás

Xogo: Como se sinte?

Xogo: Como se sinte?

Xogo para aprender a identificar emocións e construír contornas amigables en Educación Infantil

 

Estes recursos educativos forman parte dun proxecto financiado por MDSA2030/NextGenUE/PRTR - Orden DSA/1110/2022, de 17 de novembro – Modernización Tercer Sector -Exp.77/22

U50 logo MDSA2030 NGEU 0
 

¡Nos vemos en septiembre!

Nos interesa conocer tus sugerencias

Si tienes ideas o sugerencias sobre el tipo de actividades que te gustaría que propusiéramos el próximo curso, no olvides rellenar esta breve encuesta antes de irte de vacaciones. ¡Feliz verano!

Encuesta

Ilustración 3D de unos juguetes en la playa
Adobe Stock/brankospejs
Ilustración 3D de unos juguetes en la playa
Adobe Stock/brankospejs
Ilustración 3D de unos juguetes en la playa
Adobe Stock/brankospejs