Xogo: A casa da paz

  • Xogo para Educación Infantil que nos axuda a identificar contornas de paz cotiás

  • Que elementos serven e cales non para construír un ambiente de paz e tranquilidade?

 

 

Neste xogo, vemos espazos cotiáns nunha casa; a cociña, o dormitorio, o baño e o salón. Estes espazos relaciónanse con costumes que nos levan ao noso benestar diario: a alimentación, o sono, a hixiene, a relaxación e o tempo en familia. Cando algunhas das necesidades e rutinas de coidado básicas que debe cubrir un fogar non se cumpren, medra o risco de tensións, frustración e malestar.

Ademais, para que haxa benestar, é necesario crear un ambiente de paz e non violencia que, en parte, podemos conseguir co coidado da nosa contorna. 

Trátase de aprender a identificar que elementos da contorna inflúen nas nosas emocións e sensación de seguridade, permitíndonos construír un ambiente de paz e tranquilidade.  tranquilidade.  

 

Dereitos da infancia relacionados:

 

  • Dereito ao descanso e ao xogo
  • Dereito á familia
  • Dereito á nutrición 
  • Dereito á auga, ao saneamento e á hixiene
 

Como se xoga?

O xogo facilítanos imaxinar unha casa onde reine a paz, vinculando cada un dos espazos a un dereito concreto que axude a construíla. Por exemplo, a cociña quedaría ligada ao dereito á nutrición. O salón, ao dereito á familia e ao xogo. O dormitorio, ao dereito ao descanso. E o baño, ao dereito a auga, ao saneamento e a hixiene. Se conseguimos promover todos estes dereitos, conseguiremos tamén un ambiente de paz e harmonía.

Para acadar esta “casa da paz”, cada cuarto débese amoblar con obxectos e elementos que axuden a conseguir o dereito vencellado a cada espazo. Por exemplo, unha comida nutritiva axudaranos a promover o dereito á nutrición; pero débense refugar os elementos contrarios a esta idea, que non nos permitan conseguir o dereito desexado e construír un ambiente de paz (por exemplo, xoguetes bélicos ou berros).

Trátase dun xogo baseado no arrastre de figuras, que deben levarse ao espazo correcto. Por exemplo, a froita, á cociña, valorando sempre se ese elemento nos permite construír a paz ou non. Podemos facernos preguntas como "Fainos sentir ben a froita?", "Sérvenos para estar mellor?".  

Dependendo do grupo-clase e dos recursos dispoñibles, podemos realizar a tarefa de arrastrar os obxectos ou delegárllela aos participantes por quendas.

 

Mentres se xoga

Ademais do xogo de arrastre e a construción dun ambiente ideal para fomentar a paz e a non violencia, proponse abrir un pequeno debate co alumnado para falar de cada un dos elementos que aparecen no xogo: 

  • Por que algúns son axeitados para construír un ambiente pacífico e outros non?
  • Que pensa cada participante? 

Por exemplo, conseguir unha boa nutrición (dereito á nutrición) permite sentirse mellor, estar máis san, máis tranquilos e felices. Polo tanto, dende este punto de vista, é máis doado conseguir un ambiente de paz e non violencia.

Se este xogo se desenvolve xunto coas familias é importante reflexionar sobre a importancia que ten o cumprimento dos dereitos fundamentais da infancia na xeración dunha contorna de paz. O incumprimento dos dereitos da infancia é, en si mesmo, un acto de violencia.

 

Conceptos clave:

Convivencia, paz, non violencia, pacifismo, dereitos da infancia, necesidades básicas, hábitos e rutinas, fogar, familia.

Dirixido a: Alumnado de Educación Infantil, familias.

Edita: UNICEF España, decembro de 2023

Conceptualización e produción: Eduxarxa, SCCL

Tamén dispoñible en:  CAS |

Dispoñible en Genially en:  CAT |  CAS |   EUS |  GAL |  VAL |  ENG

 

Descobre máis recursos interactivos sobre paz e non violencia

Escape room: casa do terror

Escape room: casa do terror

Para saír da casa do terror, María só necesita atopar algúns obxectos clave que lle fagan recordar quen é e que dereito…

Xogo de enigma: Descobre o personaxe misterioso

Xogo de enigma: Descobre o personaxe misterioso

Adiviña quen é o personaxe misterioso usando o menor número de pistas posible. Xogo para Ed. Secundaria

Xogo de rol - Paz e non violencia

Xogo de rol - Paz e non violencia

Neste xogo exponse dúas situacións cun posible conflito no que cada personaxe mostra unha actitude e unha opinión difer…

Xogo de dobres: emocións e fórmulas de cortesía

Xogo de dobres: emocións e fórmulas de cortesía

Xogo para aprender que as fórmulas de cortesía son unha forma respectuosa de relacionarse con quen nos rodean, promoven…

Xogo: Abre a puerta correcta!

Xogo: Abre a puerta correcta!

Como educar en actitudes que fomenten o respeco e a non violencia?

Quiz de actualidade - Paz e non violencia

Quiz de actualidade - Paz e non violencia

Resolvede este quiz no que se presentan preguntas ligadas a algúns feitos violentos da actualidade e coas que deberedes…

Sopa de letras sobre prevención de conflitos

Sopa de letras sobre prevención de conflitos

Resolvede as preguntas relacionadas coa resolución de conflitos e a cultura da non violencia deste xogo.

Xogo: Como se sinte?

Xogo: Como se sinte?

Xogo para aprender a identificar emocións e construír contornas amigables en Educación Infantil

Xogo da oca: paz e non violencia

Xogo da oca: paz e non violencia

Xogo da oca para Educación Primaria que nos permite reflexionar sobre a paz e a non violencia.

 

Estes recursos educativos forman parte dun proxecto financiado por MDSA2030/NextGenUE/PRTR - Orden DSA/1110/2022, de 17 de novembro – Modernización Tercer Sector -Exp.77/22

U50 logo MDSA2030 NGEU 0
 

¡Nos vemos en septiembre!

Nos interesa conocer tus sugerencias

Si tienes ideas o sugerencias sobre el tipo de actividades que te gustaría que propusiéramos el próximo curso, no olvides rellenar esta breve encuesta antes de irte de vacaciones. ¡Feliz verano!

Encuesta

Ilustración 3D de unos juguetes en la playa
Adobe Stock/brankospejs
Ilustración 3D de unos juguetes en la playa
Adobe Stock/brankospejs
Ilustración 3D de unos juguetes en la playa
Adobe Stock/brankospejs